In 1999 werd voorspeld dat offline bedrijven, wanneer ze succesvol wilden blijven, ook online actief moesten worden. Ruim 15 jaar later bleek deze voorspelling correct te zijn. De online omgeving veranderd constant en meer en meer mensen gebruiken tegenwoordig de smartphone en mobiele app om hun keuze te bepalen.

AtDotCom Marketing is gepassioneerd in het maken van mobiele apps speciaal voor locale bedrijven zodat u snel uw klanten kunt bereiken met uw eigen app.

7 Redenen waarom juist voor uw bedrijf een mobiele app belangrijk is

Reden één: Zichtbaar voor uw klant

De nummer één reden wanneer iemand een mobiele app op de telefoon wil hebben, is om vindbaar te zijn voor hun klanten op elk moment. De statistieken laten zien dat mensen tegenwoordig meer dan twee uur bezig zijn met hun mobiele apparaten. Uiteraard gebruiken ze niet alle applicaties.

Echter dat veranderd niets aan het feit dat een gebruiker op zijn of haar telefoon moet scrollen om de app te vinden die ze willen gebruiken. Op dat moment komen ze ook voorbij de app van uw bedrijf. Of ze deze nu wel of niet openen, is niet van belang. Feit is dat ze uw logo en uw branding hebben gezien. Onbewust hebben zij uw logo gezien en onthouden dit. Dit helpt ook voor meer bekendheid bij uw merk.

 

Reden twee: Direct contact met uw klant

Een mobiele app zorgt voor een directe vorm van marketing met de gebruiker. Met een app is er een groot assortiment van opties: van algemene info over uw product prijzen, boekingsformulieren, klantenkaarten en voordeelbon. U kunt ook een blog op uw app publiceren met uw laatste blog nieuws.

Maar een van de beste voordelen is dat u direct contact hebt met uw klanten via hun smartphone. Direct met een speciale promotie, een voordeelbon of uw nieuwe klantenkaart.

Met “push” berichten heeft u direct contact met de klant en dit kan gebruikt worden als een herinnering. Zo kunt u steeds uw producten en/of diensten onder de aandacht brengen.

 

Reden drie: voordeelcoupons en klantkaarten

Veel bedrijven maken gebruik van e-mail promotie, voordeelbonnen en aanbiedingen via folders of huis-aan-huis bladen. En ook al kan dit effectief zijn, ook zijn er vele momenten te noemen dat uw klanten er geen gebruik van maken omdat ze bv te laat waren voor de aanbieding of omdat ze de voordeelbon wel interessant vonden, maar gewoon vergeten zijn.

He vaak gebeurd het niet dat men op het moment dat ze in de winkel zijn, de voordeelbon niet bij zich hebben. (terwijl ze wel hun smartphone bij zich hebben). Met een app kun je dit digitaliseren met een voordeelbon of klantenkaart in uw app. En met de kracht van een “push” bericht kunt u uw klanten hier bewust van maken.

Een push bericht sturen naar de gebruiker van uw app wanneer zij binnen een zekere straal van uw bedrijf komen en een bon stuurt om uw bedrijf te bezoeken met 10% korting. Dit is bijzonder krachtig omdat u een bericht stuurt naar de mensen die op dat ogenblik in de buurt zijn.

En wanneer zij in de buurt zijn en misschien wel denken om naar een andere winkel te gaan ontvangen zij uw voordeelbon op hun smartphone. Dan maakt het de keuze wel heel makkelijk waar zij hun aankoop gaan doen.

Reden vier: branding en herkenning

Een volgend belangrijk punt is punt vier en een app helpt voor meer bekendheid van uw bedrijf bij uw klanten. U kunt uw bedrijfslogo gebruiken, uw huisstijl en wij creëren een app die uw klanten graag installeren op hun smartphone.

Er zijn veel bedrijfssectoren waar een app geschikt voor is…….neem bijvoorbeeld een haarsalon. U kunt foto’s nemen van het kapsel van uw klanten en deze op de app plaatsen. Dat wordt dan waardevol want uw klanten kunnen ideeën opdoen voor hun volgend bezoek. En u kunt laten zien wat u kunt doen op het gebied van kapsels.

Ook herkenning is een belangrijk punt. Hoe meer klanten uw app zien, gebruiken, en informatie opzoeken, hoe meer zij open staan om bij u terug te komen. Dit omdat u vertrouwen hebt opgebouwd met de gebruiker van de app.

 

Reden vijf: klantenbinding

Het maakt niet uit wat u verkoopt. U kunt vloeren verkopen, therapie, koffie, lunch menu’s, dineren in een restaurant, styling, decoraties…..wanneer uw gebruikers hetzelfde eindresultaat hebben zonder u te hoeven bellen te bellen, dan zal het uw business verbeteren.

Ik zal een voorbeeld geven: stel uw klant wil een tafel reserveren in uw restaurant, of ze willen een afspraak maken voor een massage. Ze pakken hun telefoon, openen de app op hun telefoon, maken hun reservering, selecteren de datum, selecteren de tijd en bevestigen de afspraak. Allemaal zonder u werkelijk te moeten bellen. Dat is de manier waarbij de klant gemak ervaart bij het eerste contact.

Mischief heeft u een nieuw product. U voegt deze toe in uw catalogus en de klanten kunnen dit zien wanneer ze de app openen. En ze kunnen dan ook weer direct een afspraak maken. Misschien heeft u een huis in de verkoop en mensen zijn op zoek in uw gebied. Of u bent autodealer en u heeft de auto staan waar uw bezoeker op zoek naar is. Of die motor, fiets, schilderij. Er zijn vele manieren waarop u voor veel mensen ineens direct bereikbaar bent.

Reden zes: voorblijven op de competitie

De geschiedenis laat ons zien dat offline bedrijven een stuk langer er over deden om online te gaan dan dat ze eigenlijk hadden moeten doen. En de bedrijven die als eersten gingen hebben een enorme voorsprong op hun competitie. Met een mobiele app is het precies hetzelfde. Iedereen die een offline bedrijf heeft, weet het. Maar toch: ze doen het al lange tijd op deze wijze, of ze weten dat er wel iets speelt in hun branche online, en eigenlijk weten ze dat ze een website nodig hebben.

Feit is dat een MEERDERHEID van uw klanten lezen en onderzoeken veel van hun informatie online. De statistieken laten zien dat het grootste percentage van mensen hun smartphone en tablet gebruiken om informatie te zoeken op het internet.

Een mobiele app is exact het zelfde concept als online gaan met een website. En het groeit enorm. Dus een bedrijf heeft niet alleen een website nodig, maar ook een app. Het geeft u verschillende kanalen waarop u kunt communiceren met de klant.

Het GROOTSTE voordeel van een mobiele app is, dat u kunt communiceren met uw klant op elk moment.

Reden zeven: loyaliteit met de klant

Wanneer u bedenkt hoeveel advertenties een gemiddeld persoon ziet, of het nu op de televisie is, de advertentieborden langs de weg, bij de bushokjes, in de kranten, Facebook, op Google wanneer ze informatie zoeken via banners, reclamefolders met kortingsbonnen, zelfs via de email krijgen ze aanbiedingen. Het is een competitieve markt om daar de aandacht van de klant te krijgen. Ook een dure, want adverteren kost geld. En dan nog is het afwachten of de investering zich uitbetaald in meer klanten.

Wanneer ze uw mobiele app op hun telefoon hebben, hoeft u niet meer de competitie aan te gaan met anderen. U hoeft niet te strijden met de Facebook advertenties, of in Adwords, U heeft een eigen stukje op de telefoon van de klant, waar u exclusief mee kunt communiceren. Direct onder de aandacht brengen van u laatste nieuwe producten, nieuws en meer.

Dus wanneer u een aanbieding heeft kunt u, in plaats van wachten tot de klant de aanbieding op uw Facebook pagina of op uw website ziet, een push bericht naar de klant sturen. Wanneer de klant de app op de telefoon heeft, zien zij dit bericht binnenkomen. En er is geen competitie die op dat moment ook de aandacht vraagt. En dat helpt u om klanten weer terug te laten komen.

Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn voor uw mobiele app? Kijk dan op mijn website johnvandenbrink.nl

 

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE